shadow

دنیای نو

shadow

دنیای نو

حقوق!!!

سلام.چند روزه حسابی حالم گرفـته.همش هم تقـصیر بابامه.بعد از مدتها سرگردانی و بی کاری با مدرک لیسانس،بالاخره پدرم تونست یه کاری برام جور کـنه،اما من حاضر نشدم برم سر اون کار؛به هـمین دلیل پدرم حسابی عـصبانی شد و با داد و فـریاد فـراوان اعـصاب من رو حسابی به هـم ریخت.میگه تو این مملکـت کار گیر نمیاد،اونوقـت تو کار مرتبط با رشته ات تو یه شرکت معتبر را رد کردی!

شاید حق با اون باشه و من اشتباه بزرگی کرده باشم.ولی دیگه دیر شده و اگه حق با اون باشه من یه ضربه بزرگ به خودم زدم.

شاید هـم حق با من باشه.آخه خودتون قـضاوت کنید.من یه پسر 26 ساله با حساب بانکی تقریبا خالی و بی سرمایه ام.اون حضرات دانشمند که اصلا فکر سوء استفاده از آدمای بدبختی مثل من نیستند!به من میگن باید

1- یه سفـته 3 میلیونی گرو بذاری که فـردا پس فـردا اگه یه کار پردرآمدتر پیدا کردی نتونی ما رو ترک کنی! انگار رفـتم نوکری کنم!

2- حق ادامه تحصیل نداری و اگه قـبول شدی که نمی شم نباید ما رو ول کـنی.ما که نمی تونیم تو رو آموزش بدیم و بعد ولت کنیم بری یه شرکت دیگه یا دانشگاه تو یه شهر دیگه!!

3 - نهار با خودته و ما بهـت غـذا نمی دیم!

4- سرویس با خودته و ما سرویس فراهـم نمی کنیم!

5-یکی دو ماه آزمایشی کار می کـنی و اگه بله اگر ازت راضی بودیم باهات قـرارداد رو تمدید می کنیم!

6- این بند دیگه شاهکاره.اونم برای یه لیسانس زبان : حقوقت ماهی 275 هزار تومانه!! و تا 6 ماه هم اضافه حقـوق نداری!!

7- بعد از این شش ماه تضمین نمی کنیم که قرارداد رو تمدید کنیم!

این استثماره نه کار.برده ام یا کارمندشون؟ دست مسئولین درد نکـنه که این قـدر هـوای جوانان رو دارن!!!!!!!!!

 

خودتون بگین،آخه من 26 ساله چند سال باید کار کنم تا بتونم خرج ازدواج و اجاره خونه و پول پیشی که لازم داره رو جور کنم..با این حقـوق فـزرتی!

بابا مگه من دیپلمه ام که میگین 275 هزار تومان.بابام هم اسم این کار رو میذاره موقعیت طلایی.

بعد هـم بابام میگه لگد به بختت نزن ،با سرنوشتت بازی کردی!! این سرنوشتم بود؟من چه قـدر بیچاره ام که سرنوشتم همش 275 هـزار تومانه.

بابا بی انصافها.لااقـل بگین حقـوقـت ماهی 350 هزار تومانه.نه 275 هزار تومان. بابا من لیسانسم. هــمین هـمکار بابام پسرش که از من کوچکتره داره تو کارخونه ماهی 500 هزارتومان می گیره! با مدرک سوم دبیرستان.زن هـم داره و باباش براش یه خونه کوچولو هـم فـراهـم کرده.نه اجاره خونه میده نه ....تازه داره ماهی 500 هـزارتومان می گیره.اگه کار تو این شرکتی که گفـتم خوبه چرا اون نمیاد توش کار کنه؟من بیچاره که نه زن می تونم بگیرم(من نجابت هم دارم.خودتون می دونین که ازدواج تو سن بالا برای کسی که با دخترها در ارتباط نیست چقدر سختی به همراه داره.بابا دمار از روزگارم در اومد بس که امیالم رو سرکوب کردم!!!) و نه خونه ای رو می تونم اجاره کنم باید لااقـل یه کاری پیدا کنم که دوزار پول توش باشه.آخه با ماهی 275 هزار تومان که 5 یا 6 سال طول می کشه تا بتونم پولی و سرمایه ای جور کنم.

خلاصه حسابی حالم گرفـته.

به نظر شما کار من درست بود که این کار رو رد کردم؟

نظرات 3 + ارسال نظر
علی اکبر جمعه 14 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:13 ق.ظ http://www.hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
به جمعیت میلیونی بیکاران خوش آمدی...
با این بند بازی که راه انداختن همون بهتر که نرفتی تازه بعد از ۶ ماه تضمین قرار داد هم نمی کنن بابا بی خیال...
بیشتر بگرد مدرکت هم که خوبه ان شاالله یک کار خوب با حقوقی که دوست داری برات پیدا بشه...
فکر ازدواج هم از سرت بیرون کن تا راحتتر کار کنی..
موفق باشی

ش.خ جمعه 14 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:20 ق.ظ http://khodaam.persianblog.ir

می دونی اونائی که مسن تر هستن اینجور کارها رو دوست دارن به دلیل اعتبارش..ولی منم اگه جای شما بودم همون کارو می کردم.
۱. چون از محدودیت احمقانه - بخصوص اگه جای پیشرفت احتمالیمو بگیره بدم میاد...؛ طبق قانون کار هم درخواستشون بی جا هست.
۲. من دوست دارم کارو خودم پیدا کنم که اگه خوشمم نیومد را حت ول کنم!!
۳. کار باید یا یک موقعیت عالی برای آینده باشه یا از لحاظ مالی موقعیت خوبی باشه!

زینب جمعه 14 دی‌ماه سال 1386 ساعت 05:24 ب.ظ http://www.zeynab73.blogsky.com

سلام
این قالب هم خیلی قشنگه به هر حال مبارکه.
اوایل این متن که فهمیدم یه کار گیراومده خیلی ناراحت شدم که نرفتین ولی بعد که دلایل تون خوندم فهمیدم بی منطق هم حرف نزدین ۲۷۵هزار تومان برای یک لیسانس که می خواد ازدواج کنه ممکنه کم باشه ولی فکرمیکنید عده ای از آدمای موفق از همون موقع پولدار شدن نه همین پدر من بایک خونه ی ۲و۳متری مادرمو برده وپس مدتی خونه داییم ومدتها بعد خونه شخصی گرفت والان یکی اساتید دانشگاه است.شما اگر می خواید زندگی خوبی داشته باشید بایددرمادیات به افرادپاییین تر ازخودتون نگاه کنید وخداروحسابی شکرکنیدوچشم به هم چشمی نداشته باشیدمن اگرجای شما بودم همه ی شرایط سخته ولی فقط به خاطر ۲شرط اول نمی رفتم (ببخشید پر حرفی می کنم)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد